Priser

Samtliga priser är angivna i svenska kronor och inklusive moms på 25%. 

Betalningsalternativ

För att kunna erbjuda dig som kund hos oss en säker och smidig betalningsmetod har vi valt att låta Payson AB ta hand om våra betalningar. De har bl.a. hand om de flesta av Traderas betalningar. Tack vare att vi använder oss av Payson och deras tjänster kan du som kund betala med ditt VISA/Mastercard, göra en internetbetalning eller betala direkt från ditt Paysonkonto.

Förskottsbetalning

Du betalar in pengar i förväg på vårt bankkontonummer. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. Glöm inte att ange ordernummer vid betalning.

Faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Klarna. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar.

Samtliga fakturor är av Netprylar överlåtna till Klarna. Fakturans betalningsvillkor är 10 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag, f.n. SEK 60:- exkl. moms, samt dröjmålsränta med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Reservationer

Vi reserverar oss mot slutförsäljning i webbutiken och hos leverantörer. netprylar.se reserverar sig för eventuella tryckfel på denna webbsida, slutförsäljning av produkter samt förseningar hos Posten. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende. En viss färgskillnad kan förekomma beroende på kamera, bildskärm och upplösning. Vill du vara 100% säker är du välkommen att maila oss på kundtjanst@netprylar.se.

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse via e-post med information om din beställning. Kontrollera alltid din orderbekräftelse så att allt ser OK ut, skulle det vara något du undrar över så kontakta vår kundtjänst omedelbart. När du kontaktar oss är det bra om du anger ordernummer som frågan gäller. Vill du annullera eller ändra något i din order så ber vi dig att höra av dig till vår kundtjänst så snart som möjligt. Då våra leveranser sker så fort som vi hinner så är det dessvärre inte alltid att vi har möjlighet att ändra i ordern, då den eventuellt redan hunnit gå iväg till packning och kan då inte stoppas. 
Det är viktigt att vi har en korrekt e-postadress till dig eftersom det är via e-post vi tar kontakt vid eventuella leveransbrister, delleveranser och andra administrativa frågor.

Leveranstid

Efter att vi skickat iväg er order tar det normalt 1-3 dagar tills ni har det hemma. 
Vid Paysonbetalning eller faktura skickas normalt paketet på 0-1 dag. 
Vid förskottsbetalning tar det 1-3 dagar tills vi kan se er inbetalning. Så fort pengarna kommit till vårat konto skickas din vara, du får också ett bekräftelsemail när det händer.

Frakt

Varuvärde upp till 399:- = 29:- i frakt.
Varuvärde från 400:- och uppåt = fraktfritt!

Om du vill veta hur mycket det kostar att skicka leveranser utanför Sverige tag kontakt med oss. 

Du kan alltid välja att få din försändelse skickat som REK, detta kostar 55:- och är enl. Postens portotabell.

Upphämtning av paket 

Vi erbjuder tyvärr inte denna möjlighet. All försäljning sker genom vår webshop. 

Ångerrätt

Vi erbjuder självklart bytes- och returrätt i 14 dagar, förutsatt att varan skickas tillbaka oanvänd och ouppackad, Kontrollera därför varan innan ni öppnar förpackningen. Köparen står för returfrakten, eventuell postförskottsavgift betalas inte tillbaka. Om det är fel på varan Du beställt eller om en vara är felexpedierad får Du självklart ersättning för returfrakten.

Vid ångrat köp eller byte av vara återbetalar netprylar.se priset för varan men inte för frakten eller postförskottsavgiften. Om Du väljer att returnera varan återbetalar vi varuvärdet när vi har mottagit varan. Återbetalningen ska enligt distansavtalslagen ske inom 30 dagar efter det att varan returnerats. 

Vänligen förpacka varan så att den är skyddad under transporten/frakten. Notera att Du som kund är ansvarig för varan tills den är oss tillhanda och står för eventuella skador som uppstår under returtransporten. Varor som återsändes mot postförskott utlöses ej av oss.

Vänligen kontakta oss alltid via e-post innan ev retur. 

Avbeställning 

Det går bra att avbeställa utan kostnad om vi inte hunnit packa er vara.

Skador på paket och ej uthämtade paket 

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. 
Har du beställt mot postförskott och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 249 kr för vårt arbete med hantering av varorna. 

Reklamation

Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta Kundtjänst så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar. Vi står självklart för frakten vid felleveranser samt reklamationer.

Vid en reklamation görs en utredning utav produkten, i vissa fall får vi skicka reklamationen vidare för utredning hos leverantören. Dina åsikter som kund värderas högt därför ber vi dig att kontakta oss vid åsikter eller bekymmer. 

Ej utlösta paket

netprylar.se loggar alltid IP-nummer vid köp. Om vi får tillbaka paket som inte lösts ut från posten, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga de kostnader som uppstår i samband med en sådan retur + hanteringskostnad totalt 249 SEK. Faktura skickas ut inom 365 dagar från datumet då det outlösta paketet registrerats hos oss.

Våra varor

Ofta levereras våra produkter utan originalkartonger och originalförpackningar då vi oftast handlar bulk för att hålla nere priserna. Allt packas med omsorg i bubbelpåsar. Vill du veta om en specifik vara levereras med originalförpackning är det bara och skicka oss ett email på kundtjanst@netprylar.se.